środa, 22 kwietnia 2015

Jajka z pieczarkami

 Jajka to chyba większość z Was lubi. U nas jajka podaję dosyć często i to nie tylko w okresie wielkanocnym. Dzisiaj proponuję Wam proste, ale za to smaczne ich podanie. 

Jajka podane na talerzu do jajek z kolekcji Jesień z Porcelana Bogucice.


Składniki:
  • 5 jajek
  • 300 g świeżych pieczarek*
  •  2 łyżki oleju
  • 1-2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki pokrojonego szczypiorku
  • sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Jajka ugotować na twardo. Ostudzić, obrać z skorupki, przekroić na pół. Pieczarki zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Na patelni podgrzać olej dodać starte pieczarki, podsmażać do odparowania wody i ostudzić. Do miski przełożyć żółtka z jajek i rozgnieść widelcem. Dodać zimne pieczarki, majonez, szczypiorek i wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotowym farszem napełnić połówki jajek.
*Pieczarki powinny być dobrze odparowane by nie rozrzedzały masy.


Pieczarkowy Tydzień 2015Niedocenione Jajko

11 komentarzy:

  1. Alinko, jajka przygotowałaś wspaniale. U mnie w domu też jajka lubimy w każdej postaci. Wiesz, tak podane, w takiej pięknej porcelanie pewnie zyskują na smaku, bo całość pieści oko już na początku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny klasyk! Uwielbiam to połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam i robiłam podobne :) bardzo fajny przepis, a jajeczka prezentują się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione jajeczka na pięknym talerzyku. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2015 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna przystawka :) Wypróbuję w sobotę jako poczęstunek na imprezę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na pewno go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię takie tylko z kurkami:))) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie. lubie faszerowane pieczarkami jajeczka

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię bardzo jajka z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam , takie pyszności to ja bardzo chętnie :-)

    OdpowiedzUsuń