środa, 4 grudnia 2013

Barszcz świąteczny czysty

Jak już mamy ukiszony barszcz to zrobienie barszczu czerwonego zajmuje nam chwilkę. Ja lubię taki czysty barszcz, szczególnie na rozgrzewkę ale też jako dodatek do krokietów, pasztecików jak i z uszkami. Jednak musimy pamiętać, że nie możemy zagotować barszczu ponieważ straci swój piękny kolor.



Składniki:
  • 1 buraczek 
  • 1 pietruszka 
  • 2 marchewki
  • kawałek selera
  • 2 liście laurowe Kamis 
  • 3 kulki ziela angielskiego Kamis
  • 5 ząbków czosnku
  • 0,5 l zakwasu buraczanego klik
  • 1,5 l wody
  • sól,cukier
  • pieprz mielony 
Przygotowanie:
Buraczek obrać z skórki pokroić w kawałki, marchew, pietruszkę, seler obrać z skórki, pokroić na mniejsze kawałki. Czosnek obrać i pokroić w plasterki. Wszystkie warzywa i przyprawy zalać wodą i gotować do miękkości. Zmniejszyć ogień, dolać zakwas buraczany nie dopuszczając już do zagotowania się barszczu. Przed podaniem barszcz przecedzić przez gęste sitko i doprawić do smaku. 



9 komentarzy:

  1. Jejka jaki ma piękny kolor ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny:) świetny kolor ma:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie kisiłam.. Ale kolor to masz nieziemski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie kisiłam barszczu. Ale kolor masz boski po prostu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz spróbować ukisić, to bardzo łatwe a jaki smak i kolor.

      Usuń
  5. Uszka już zrobiłem,teraz czas zrobić barszcz ( zakwas)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze majeranek! Duuuużo majeranku ;) Uwielbiam taki barszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście nie przepadam ale jak najbardziej majeranek do barszczu pasuje.

      Usuń