sobota, 9 listopada 2013

Krem z kalafiora z chipsami z boczku

Delikatna, kremowa zupa z kalafiora z dodatkiem chipsów z wędzonego boczku. Doprawiona białym pieprzem i solą morską prowansalską. Jest pyszna i sycąca, bardzo polecam.




Składniki:
  • 0,5 kalafiora
  • 1 mniejsza pietruszka
  • kawałek selera
  • 10 cm pora
  • 3 średnie ziemniaki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 płaska łyżka masła
  • 2 litry bulionu warzywnego ( u mnie z kostki)
  • sól prowansalska w młynku Kamis
  • pieprz biały Kamis
  • cieniutkie plasterki boczku wędzonego
  • 1 łyżka oleju
  • szczypiorek
Przygotowanie:
Ziemniaki, seler, pietruszkę obrać i pokroić w kostkę. Czosnek pokroić na mniejsze kawałki. Por oczyścić i pokroić w półplasterki. Kalafior podzielić na różyczki.
W rondelku roztopić masło dodać ziemniaki, seler, pietruszkę oraz por i  podsmażać około 5 min. Dodać czosnek przesmażyć około minutki. Podsmażone warzywa przełożyć  do gorącego bulionu warzywnego, dodać różyczki kalafiora. Gotować do miękkości warzyw. Zmiksować blenderem na krem doprawić białym pieprzem i solą morską prowansalską.
Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć plasterki boczku na rumiano.
Zupę krem podałam z chipsami z boczku i pokrojonym szczypiorkiem.




7 komentarzy:

  1. Uwielbiam krem z kalafiora aż nabrałam apetytu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Omnomnomnom! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie kremy, Twój kusi mnie ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę o porcyjkę :) bardzo lubię kalafiora,a zupka wygląda baaardzooo zachęcająco. Pozdrawiam Alu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. podpatruję pomysł do wykorzystania w mojej kuchni!

    OdpowiedzUsuń